Nostalgi tripp

Fick äntligen äta surströmming igår och det var fruktansvärt gott. Trevligt folk, våran familj förutom brorsan, Bellas familj + två assistenter =) En mkt trevlig dag och god mat, kan inte bli bättre!

Vid 6 tiden styrde jag och Emanuel kosan till våran stuga i Finnträsk. Eller igentligen inte våran. Mormor har ägt den, men efter hennes bortgång så tog min kusin över den och det är jag glad över för skulle den försvinna ur våran ägo vet jag inte vad jag skulle göra. Så jag säger att det är våran, för det är min sommar där.

Skönt att komma dit när jag inte vart där på två år. Allting ser ut precis som det sett ut de senaste åren.
Jag förstår varför mormor älskade sitt Finnträsk. Lugnet, utsikten, och ett stenkast bort ligger mormors barndomshus som mammas kusin äger numera. Även morfar var född i Finnträsk så varför inte bygga en stuga där då? =)

Letade genom några lådor i ett skrivbord, finns fortfarande kvar kritor och pennor som vi ritade med som små.

Vi gick ner till båtarna och tänkte ta den över till kyrkogården för att lämna blommor som jag plockat på ängen. Det var det finaste mormor visste. Sagt och gjort, dock fick vi inte igång motorn så vi fick ro =)

Hälsade på mormor och även massa annan släkt.
Va skönt att få göra det iallafall. Sen rodde vi tillbaka och jag tog farväl av min sommar och styrde kosan mot Fällfors.

Där träffade vi massa känt folk. Tänkte säga hej till min bror som jobbar på dragracingen men han va på middag så det struntade vi i och for till Stavaträsk där det var logdans.
Blev utsedd chaufför, inte så måttligt kul men men, får väl ta igen det någon dag.

Efter det blev det Ostvik för att lämna nyckeln till stugan, vidare till Krysset.
Träffade Andersson och Cadillacen. Sen styrde vi mot Burträsk igen och hälsade på hos Nicke där Kenny va och va askalas haha! Sen for vi hem vid 4 tiden.

Idag har vi vart i Bygdsiljum och vaktat hus. Va nyss strömavbrott och jag hatar när det går proppar här eller är strömavbrott eftersom det spökar här. Tur att dom har hundar så man tror alltid att det är dom, men skulle ändå inte vilja vara här själv om det inte fanns någon ström!

Väntar på att Emanuels föräldrar ska komma hem från Riga. Det dom inte vet är att Jonny dragit hem ett skogsvrak och ställt på gården och Emanuels pappa HATAR när det kommer bilar hit för Jonny har en tendens att inte göra klart dom =P Så ska bli kul att höra reaktionen!

Nä ska söka jobb nu, vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0