Livssituationen

Jag känner att jag bara blir mer och mer deprimerad.
För det första, så ångrar jag verkligen mitt val av gymnasieutbildning. Gick Barn och fritid och nu idag önskar jag att jag valt fordons för lastbilskort, eller kanske måleri för jag älskar att måla. Dock lite sent att ångra sig nu, ett år efter studenten.

För det andra så är mitt jobb skit. Får ut drygt 7000:- efter skatt och eftersom Emanuel inte har någon inkomst så försvinner alla mina pengar direkt. Jobbar oftast bara 4 timmars pass och ibland måste jag ta bilen för att kunna ta mig hit och då går jag minus direkt.

Bussarna på sommaren går ju inte så ofta har jag upptäckt så jag vet inte alls hur det kommer gå att ta sig hit i tid. Kommer nog antingen bli så jag är skittidig eller sen eller inte kan komma alls. Och jag förstår att dom på Xzakt inte kan ta hänsyn till att jag bor i Burträsk, men jag vet fan inte vad jag ska göra.

Jag vill jobba i Burträsk med något som är kul, men hur lätt är det utan någon utbildning?
Det enda som går runt i min skalle just nu är hur kommer det bli i sommar med det här jobbet (har anställning till 31 aug och lär nog inte få fortsatt), och vad kommer hända sen?

Hur ser läget ut för en 20årig tjej som bor i Burträsk med BF utbildning?

Jag är verkligen inte nöjd med min livssituation just nu. Bilarna trasiga och inga pengar. Vill ha en hyffsad lön, iallafall 10 efter skatt då skulle jag leva som en kung! Vill slänga massa kläder och köpa nytt och även flytta och köpa nya saker till lägenheten.

Don't know what to do, nån som har ett tips?

Kommentarer
Postat av: Therese

Haha, comhem suger och Xzakt med!:/ Vet hur det är ett pendla långt med buss och skit, hade inget liv mitt halvår jag jobbade där, jobba tre helger av fyra och hemma efter 22.00 typ :/



Men det mesta löser sig! Det brukar göra det förr eller senare!

2008-06-13 @ 17:46:44
URL: http://lipstickkiller.blogg.se/
Postat av: emelie

life sucks and then you die.

nae men de blir bättre stumpan, om du verkligen vill bli målare kan du gå de som lärling, min moster är ju de. du måste bara komma på vad du vill, sen go for it. jag är på byske camping och bor hemma hur lovande är mitt liv!?

2008-06-15 @ 13:07:43
URL: http://emelieli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0