Busstationsvakten

I fredags när jag satt på busstation i stan och väntade på bussen till Malå så satt jag i busskuren som man åker till Burträsk och rökte. Tog just ur hörlurarna ur öronen när jag tittar ner mot bussgrillen och ser en kille komma gåendes och halvskriker nåt och två andra.
Han kommer fram till mig och börjar prata med mig. Ungefär så här gick det till, som jag minns det.

Han: Det är lite tjafs me dom där två killarna där borta
Jag: Okej..?
Han: Ja men dom vet att dom kommer få polisen efter sig! Jag är busstationsvakt på lite olika stationer
Jag: Okej...?
Han: Känner du dom eller?
Jag: Näe..?
Han: Tur de..
Jag: He he okej..
Han: Jag tycker jag känner igen dig, är du här ofta?
Jag: Jo det händer väl
Han: Vad heter du?
Jag: Åsa
Han: Men det va ju ett fint namn!
Jag: Tack..?
Han: Vilken skola går du på?
Jag: Ingen..
Han: Men vad gör du då?
Jag: Öööh är arbetslös
Han: Jaha, har du hoppat av?
Jag: Nej jag har gått ut.
Han: (Tittar väldigt konstigt på mig) Vaa?! Har du gått ut?! När gick du ut?
Jag: 07
Han: (säger något jag inte kommer ihåg)
Jag: He he he..
Han: Men ha en trevlig kväll!

Sen går han iväg och pratar me andra folk på busstation. Killen kan inte ha vart mer än 17-18 år.
Skum!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0