Jag kan minnas min barndoms jular

alla sånger som vi sjöng dom med varann
Jag kan känna värmen från den öppna spisen
Och nog längtar jag tillbaks nångång ibland


Idag fick jag vet att vi ska fira julen hemma i vårat hus. Det gjorde vi förra året också och det blev en chock, för mig iallafall. Sen jag föddes, och säkert sen brorsan föddes, har vi firat med min faster och mina kusiner i deras hus, men nu ska vi vara hemma. I år vet jag faktiskt inte anledningen.

Så jag blev lite lessen, hade sett fram emot en "vanlig" jul, med släkten. Men sen kom jag att tänka på att jag alltid pratar så mycket om att allt inte alltid kommer att vara på ett sätt, att saker förändras och man ibland måste man acceptera det, varesej man vill eller inte. Och det är ju faktiskt sant. Bara för att jag firat jul där i 19 år kommer jag inte göra det hela livet, och allt kommer inte jämt se ut på samma sätt.

Så det är bara göra det bästa av situationen :) Brorsan kommer ändå hem, han ska berätta om sin resa till Bosnien för mig. Jag har ju alltid mamma och pappa :) Och inget kan slå förra julen. Chocken av att vi skulle vara hemma, jag vars sårad och ensam och mest full hela julen och december. MEN så ska det inte vara i år!

Nya tider kommer
Dagarna dom går
Saker har förändrats
Som inte vi förstår
Men vad som än händer
Vart vi än färden styr
Känslan är densamma
När juldagsmorgon gryr



Har världens finaste pojkvän, familj och vänner :) Så det blir nog bra :) Vi ska ändå dit på annandagen och äta min fasters revbensspjäll (hemslaktat). MUMMA!



Ikväll har Jacob bytt bort sin skoter mot en Compakt. Blir säkert bra, han ville ju det så, men då blir det nog ingen tävling i Nådastöten nästa år :P Men men :)


Jacob med sin skoter (som han bytt bort ikväll) på Nådastöten förra året :)

Kommentarer
Postat av: fia

tahah, kanske jag gjorde, men det roliga var att vi blev väldigt bra vänner sen :)

2009-11-22 @ 23:13:42
URL: http://fiaanderssons.blogg.se/
Postat av: Mona

nä he hadd hon faktiskt inte utan långt mörkt hår å hadd en utländsk pappa se he syns på hon att hon int ä hel svensk. åse typ 26 å bodd i sthlm xP aja, tur att blockering finns ;D

2009-11-23 @ 08:42:50
URL: http://gammquinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0