Jahaja

Skrev igår om att jag polisanmält en trafikskolan så kan väl skriva hur det gick till här.

Jag och Jacob va på väg hem från Lycksele och svängde av i Enebacken på väg mot Björksele. Kommer ikapp tre bilar som kör jävligt konstigt, kör om varandra och har sig. Tillslut kommer vi fram till att det är en trafikskola som har omkörningslektion.

Men jag kan lova att dom inte får ett körkort när dom beter sig sådär. Helt plötsligt blinkar bilen framför mig till vänster, lägger sig i fel körfil, kör en bit och blinkar sen tillbaka. Gör så några gånger, fattar inte varför.

En av bilarna påbörjar omkörning just innan en kurva med skymd sikt och självklart får som möte så dom måste kladda sig in bland de andra bilarna.

Jag vågade inte köra om, men bilen bakom mig gjorde ett försök. Då svänger en av körskole bilarna ut just framför han så han måste bromsa hårt och kladda sig in framför oss. Tillslut lyckas vi få oss om och se vars bilarna kommer ifrån.

Ringer upp körskolan och frågar vafan dom håller på med. Visar sig att de va fel körskola (hehe kände mig lite dum). Han tyckte jag skulle polisanmäla. Så då ringde jag till den andra körskolan och han verkade inte veta nått iallafall han som jag prata med. Idiot.

Arg och uppspelt så ringde jag polisen och frågade vad jag skulle göra och det blev en anmälan om vårdslöshet i trafiken. Kan väl erkänna att jag inte är guds bästa barn när jag kör bil, men vafan sådär kan dom fan inte hålla på och speciellt inte lära sina elever att man ska göra så, eller inte göra. BLÄÄÄ

Kommentarer
Postat av: fia

haha, vafan.. :P

2009-09-20 @ 16:42:52
URL: http://fiaanderssons.blogg.se/
Postat av: carro

Eh, lite sjuka i huvet.

2009-09-20 @ 18:03:02
URL: http://barrsos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0