Lördag

Igår så kom äntligen Jacob. Han mötte upp mig på arbetsförmedlingen och jag gick in och skrev upp mig på en tavla så jag skulle få prata med någon. Drop in:en är öppen mellan 10 och 12. Klockan 12 suddar dom ut mitt namn och jag har suttit där sen kl 10. Så det sluta med efter 2½ timme fick jag prata me nån gubbe. Lagomt glad.

Vi träffade Plogen där som berättade att han blivit uppringd av ett företag och undrade om han ville praktisera där, så han va in på AMS för att fixa en praktik men då har han varit arbetslös för lite länge.

Bra jobbat Sverige, man måste vara arbetslös ett visst tag innan nåt händer. Haha ja det är skrattretande.

Vi följde med pappa och handla sen gjorde jag tacogratäng. Jacob va duktig och gjorde salladen :) Sen myste vi hela kvällen. Idag har det inte hänt nått spännande, ska kanske hämta brorsan ikväll från nån fest men blir nog inte mer än så. Skönt att få umgås själv.

Hur ska detta sluta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0