Fuck you Försäkringskassan

Fick ett samtal i fredags från nån där att eftersom jag var sjuk 1 dag under perioden jag skickade in åt dom så skulle jag inte få några pengar alls! Alltså, inga pengar på hela perioden jag skickade in, för att jag inte ringde till Föräkringskassan och anmälde att jag va sjuk (vilket jag inte visste att jag skulle göra).

Hon som ringde åt mig skulle prata med en speciallist och ringa upp. Gjorde hon det? Nej.
Så nu ringde jag dit idag. När jag äntligen klickat mig igenom alla 500 saker man kan välja så säger dom åt mig att ringa senare.. Göh!

Men nu fick jag tillslut tag på en tjej som hjälpte mig men nått jag inte fattar är att det finns ingen notering på att någon har ringt mig? Precis som när jag jobbade på Com Hem så antar jag att alla har en kund bild eller nått, där dom måste skriva upp om dom kontaktar kunden..?

Och hon tyckte att det va skumt att jag inte skulle få några pengar alls för att jag va sjuk en dag. Så tack till hon iallafall, men fuck you jävla kiosk mongo som ringde i fredags. Hon skulle maila mitt ärende nånstans och jag skulle bli kontaktad av nån? Va hängde inte med men det blir säkert bra!

Just såna här saker gör mig ännu mer deppad över att vara arbetslös för det skulle vara så skönt att slippa allt som heter Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen.

Nu ska jag äta. Har inte ätit sen..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0