Svenska jävla jantelagen

Folk kan fan inte vara glad för ens skull! Man ska dessutom aldrig tro att man är nått heller, för tror man att man är bra på nått så kommer det alltid komma nån som ska trycka ner en på ett eller annat sätt. Varför måste det alltid va så?

Nu menar jag inte att ALLA är såna, men jag märker av det ibland. Visst livet ska inte gå runt som en dans på rosor heller, men visst fan ska man väl kunna glädjas åt andra människors glädje?

Jag vet inte ens vad jag vill säger, eller jo, men jag vet inte hur jag ska få ut det i ord direkt..
På ett sätt känns de som att man ska hålla käft om allt man tycker, tänker eller tror sig va bra på, då kan då iallafall aldrig nån säga nått om de.

Ska inte utmärka mig som världens bästa som alltid är glad för allas skull jämt hela tiden, för de är jag nog inte, men jag håller åtminstone käft om de.


Jantelagen

1. Du skall icke tro, att du är något.
2. Du skall icke tro, att du är lika god som vi.
3. Du skall icke tro, att du är klokare än vi.
4. Du skall icke tro, att du är bättre än vi.
5. Du skall icke tro, att du vet mer än vi.
6. Du skall icke tro, att du är förmer än vi.
7. Du skall icke tro, att du duger något till.
8. Du skall icke skratta åt oss.
9. Du skall icke tro, att någon bryr sig om dig.
10. Du skall icke tro, att du kan lära oss något.

 

SÅ nu har jag åtminstone fått ur mig nått, även om det blev massa svammel då jag inte riktigt kan sätta ord på vad jag tänker heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0