ÄNTLIGEN!

Just nu så älskar jag Flashback. Jag har i flera års tid frågat mina kompisar om dom kom ihåg en tecknad serie från när vi va små, det handlade om någon vetrinär och jag minns att i introt sjöng dom "det räcker med lite ibland" men ingen verkar komma ihåg den och de kändes nästan som om jag va hög under hela min barndom eftersom de bara är ja som minns den :P

Men ikväll efter sökande på google och Flashback så kom det fram!
Histoires De La Maison Bleue, på svenska va det väl Blå Huset. Det handlar ju om vetrinären Fru Doddy. Riktigt ful och läskig serie, men den är ju barndomsminnen hur som helst.

I introt sjöng dom:
"Medan månen ser på, från sin höga platå, botas alla sjuka här, av fru Doddy veterinär. Hon tar emot så många djur, och dom blir allt fler och fler, som kommer till hennes kvarter. Och det räcker med lite ibland, en kram, vänligt ord, en varm och mjuk hand. Och det räcker med lite ibland, för att trösta, liten och stor, och sprida ljus, bland dom som bor, hos fru Doddy, i sitt blåa hus."


ÄNTLIGEN!






Kommentarer
Postat av: Elin

juuuust, den där serien! :D finns att ladda ner?

2010-12-06 @ 00:00:36
URL: http://poorlittlefool.blogg.se/
Postat av: fia

jävlar va jag har funderat på va den där serien hette! älskade den!

2010-12-14 @ 20:13:25
URL: http://fiaanderssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0