Arab vas

01 – Om mig
02 – Min första riktiga kärlek
03 – Mina familj
04 – Min Önskelista
05 – Vad är kärlek?
06 – 10 saker du inte visste om mig
07 – Min bästa vän
08 – Ett pinsamt ögonblick
09 – Min musiksmak
10 – Det här hade jag på mig i dag
11 – Mina syskon
12 – I min handväska
13 – Mitt hem
14 – Bloggfavoriter
15 – Mina framtidsdrömmar
16 – Det här har jag ätit idag
17 – Ett favoritminne
18 – Dåliga vanor och laster
19 – Jag som liten
20 – Min dag i bilder
21 – Det här vill jag bli när jag blir stor
22 – Det här upprör mig
23 – Det här får mig att må bra
24 – Det här får mig att gråta
25 – En första
26 – Mina rädslor
27 – Detta skulle jag göra om jag vann 10 miljon kronor
28 – Det här saknar jag
29 – Min favoritsemester
30 – Om det här vore min sista dag

Jag har en mamma och pappa som fortfarande är gifta och en bror som är 3 år äldre än mig. Tyvär så är min mamma handikappad och har varit det enda sen jag va liten. Det är en muskelsjukdom som gör att hon måste ha mycket tid av personliga assistenter. Jag skulle aldrig nånsin vilja ha en annan mamma, men helst av allt i hela världen så skulle jag vilja att hon va frisk.. Nu kommer det aldrig bli så och det är bara gilla läget och göra det bästa av situationen. Genom åren har jag stött på en hel drös med personliga assistenter, en del bra och en del dåliga.. Men det finns många som verkligen gör ett superbra jobb! Dom är ju en del av familjen eftersom dom finns i min vardag. Det som gör mest ont är det att mamma aldrig blir frisk och jag har sett en hel del i mitt liv som en del aldrig kommer vara med om.. Men det har även gjort mig till en självständig människa som lärt sig tidigt att ta hand om sig själv då mamma är sjuk och pappa jobbat mycke. Jag älskar min mamma ♥

Min pappa är en lustig figur som alltid ställer upp. Han sticker till med pengar då det är kärvt, han hämtar en i tid och otid. Vi säger aldrig att vi älskar varandra, men jag vet att han älskar mig och jag älskar han tusen gånger tillbaka. Jag minns i våras den kvällen då det typ tog slut mellan mig och Jacob. Det va en sönda och jag ringde väldigt sent trots att pappa skulle upp tidigt och jobba. Jag grät så jag knappt kunde prata och han erbjöd sig att köra 30 mil för att hämta mig, men istället så förde han över pengar så jag skulle kunna betala bensin om någon hämtar mig. Min pappa är bäst av alla, så är det bara. Han finns alltid där för mig, det vet jag. En bra grej är att han alltid låtit mig och min bror vart med bland hans maskiner som han haft, där har jag lärt mig mycket som jag kunde använda i utbildningen jag går nu. Ibland så får jag så dåligt samvete över att jag aldrig kan "ställa upp" lika mycket som han gör, men jag försöker hjälpa till så mycket jag kan, speciellt när jag får bo hemma just nu gratis. Pappa ♥

Min bror Per är som sagt 3 år äldre än mig. När jag va mindre så hatade jag han haha! Mest för att han spöa mig rätt ofta, och tvingade mig att lyssna på Metallica när jag va Spice Girls nörd. Men åren går och båda blir äldre och jag älskar min bror som också alltid ställer upp. Nu när jag köpte min bil så har han lagat den utan att jag bett, gjort en motorrenovering på sin fritid på helgen när han kom hem. Vi har alltid stått tillsammans i hårda tider när det ett tag va en massa jävla helvete med sjukdomar bland mamma och pappa, en blandning av stroke, cancer och blodpropp på en väldigt kort tid. Det va ett jävligt tufft år, men vi har alltid haft varandra. Men jag har han att tacka för allt spö han gett mig, det gjorde mig stark och att han tvingade mig att lyssna på Metallica, dom är ju förjävla bra! Bror ♥


Till familjen hör också mina katter såklart. Kisse och Hasse. Kisse har vart med oss i cirkus 15 år nu och jag hoppas han är med många år till. Han är världens bästa katt, så är det bara.
Tyvär så är alla mina mor och far föräldrar döda och enda som jag hann träffa va farfar som jag knappt minns och min älskade mormor som lämnade oss för några år sen. Saknar hennes kubbar och att vara i stugan i Finnträsk. Men sånt är livet.

Skönt att skriva av sig lite :P


Mariia och Mamma


Pappa :)


Bror


Kisse och Hasse igår :P


Min vackra mormor

Kommentarer
Postat av: Miia

Fint skrivet Åsa!!! Kramizzar i mazzor!!!!

2010-12-03 @ 17:40:06
Postat av: Åsa

är det ölen som talar? ;) haha! kram kram :)

2010-12-03 @ 17:54:40
Postat av: Maria

Vad bra du skrivit,om du inte blir lastbilschaffis el nått liknande kan du ju alltid bli poet :) Förresten måste bara säga att Miia å Britta va då så vackra,ser ut som dom är fotomodeller :)

2010-12-04 @ 23:12:12
Postat av: Åsa

Haha tack maria, kanske ska sadla om till poet sen då :)

2010-12-05 @ 16:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0