sifferdyslektiker

Jag har funderat nu ett tag om jag hör till den kategorin. Är de nån som vet om man kan testa sig för sånt så man kan få de på papper, eller om ja bara är slö :P

Nä skämt och sido, de är inte så kul även om man inte har en diagnos. Jag suger rent nå jävulskt på matte, men inte när ja va yngre och då pratar vi kanske klass 1-4 typ. Då jobba ja ute matteboken hur fort som helst.

När vi hade en massa "matte teori" på skolan hängde ja int alls me. Iofs har ja gått spec matte ända sen högstadiet och hela gymnasiet. Jag märkte på skolan, som jag hade nyss då, att jag förstod en del saker men visste inte hur jag skulle räkna ut dom. De käntes rätt tufft att bara bli inslängd i de när man haft uppehåll från matten så länge men ja kände mig så dålig som verkligen inte fattade och såklart sa ja inte så mycke heller.

Men när ja va hos Bella förra veckan då skrapa hon 6 trisslotter eller va de nu va och ja tänkte att ja skulle dubbelkolla bara på dom som de int va nån vinst på.. Och de tog en jävla tid för varje lott, de va som att ja int hängde me i numren. Och hur svårt är de att kolla på en trisslott? Nu har ja inte hunne kolla upp de där me sifferdyslektiker så mycke men de låter ju inte helt otroligt..

Hittade just de här på en hemsida.
V står då för de ja känner.

Mattekunskap fastnar inte V
Koncentrationssvårigheter V
Räknar små tal på fingrarna V
Stora svårigheter i samtliga räknesätt V
Svårt att beräkna och passa tider nja

Nån som vet??

Kommentarer
Postat av: Barr

Ja, jag har en sväng av de.. å vanlig dyselexi!,

Har alla dom där grejerna.. Liite jobbigt är det allt !

2010-12-26 @ 20:02:46
URL: http://barrsos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0