Älskade Hasse

Vad ska jag göra med dig? :(
Det funkar inte att nån (jag) måste springa runt hela tiden och se så att inte katterna ryker ihop och det går inte ha Hasse inne då ingen kan vara i vardagsrummet hela tiden och se så att han inte gör rivstarter i soffan.

Idag har jag klippt kloa på han iallafall. Jag trodde det skulle bli ett helvete men det gick fort, bra och smärtfritt! Just nu har han rums arrest här på mitt rum. Men han har vatten, mat och kattlåda. Det får bli så just nu då jag inte vet vad jag ska göra.

Jag hoppas någon gullig själ skulle kunna ta han ett tag, för det förstår även jag att det går inte ha han här om han river sönder sofforna. Men jag vill inte ta bort han heller :(

Även om han är som han är så är han min Hasse, han är charmig på sitt eget vis.
Näe om man bara kunn hitta ett jobb så man kan flytta! Vill hursomhelst inte bo hemma och jag vill inte att katta ska riva sönder allt här heller.

Jag skulle aldrig kunna leva med beslutet om jag är tvungen att ta bort han för då är allt mitt fel. Jag kunde gjort vissa saker bättre när han va kattunge. Näe vill inte ens tänka på tanken!



Idag har jag inte gjort så mycket mer än att vakna, lagt på pannan och pratat med Jacob i telefon. Ska nog gå och göra middag, sen städa mitt rum eller packa ner saker i flyttlådor.

Ska även kolla om jag kan ta mig till Lycksele på fredag på något magiskt sätt.
Adjö.

Kommentarer
Postat av: Mia

åhneej, hasse :(!

tyvärr kan jag inte ta honom, har redan som fullt hus :O! sen vet jag inte hur zigge reagerar på en kisse då han aldrig träffat ngn :/

2010-02-22 @ 15:28:24
URL: http://ahlqvistarns.blogg.se/
Postat av: Mia

sen angående jobb, så sök på exakt eller va de nu heter, dom söker ju folk?:)

2010-02-22 @ 15:29:45
URL: http://ahlqvistarns.blogg.se/
Postat av: Mia

jaha, de sög ju :P haha!

2010-02-22 @ 18:01:04
URL: http://ahlqvistarns.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag kan snacka me Jonte..? Hasse ser ju ut som en sånn katt han vill ha, fet lurvig och mysig!



Fast jag har iof inte fått veta nått om min kattunge än, fast OM jag nu har tur nångång i livet och den där andra inte hör av sig till henne och jag faktiskt får han så gör de väll kanske inget om hasse är hos oss, då blir han ju bara lite tuktad! De ska börjas i tid!

2010-02-23 @ 10:49:13
URL: http://barrsos.blogg.se/
Postat av: Maria

jag kan tyvärr inte ta hand om honom :( jag har två och ibland tre katter plus våran nya hund så det är lite mycket. lycka till och hoppas du hittar ett ställe för honom att vara! Maria

2010-02-23 @ 11:09:50
URL: http://inkheart.blogg.se/
Postat av: Sara

Jaaaaaa, men det finns ju ett medel mot det där Åsa!!!

Vänta.. ska springa iväg och kolla vad det heter...



Ett år senare: flååås flåååås Get of Spray.. heter det..



Är lite dyrt och alla katter reagerar inte ens på doften, men tydligen ska de flesta katter hata den.. Du sprejar på möblerna där katten gillar att vara och doften håller dem borta i åtminstone några timmar. Vi har lite kvar och Caesar som ÄÄÄÄÄLSKAAAAR att klösa på soffan (som för tillfället faktiskt har börjat se för JÄVLIG ut).. Om du och Jacob har tänkt komma någon gång, kan du ju faktiskt få denna och testa. :)



kramen

2010-02-23 @ 11:57:26
URL: http://fireinthehole.bloggplatsen.se
Postat av: Sara

Det kan bli fläckar, men det är inte säkert. Man ska stå långt bort när man sprayar det och man ska spraya det bak på soffan först, den delen mot väggen. Vår soffa blir det inte fläckar på, men ena katten bryr sig inte alls om doften och det är den katten som klöser på möblerna. Den andra har en tendens att gå på lister och handtagen på köksluckorna.



Du kan ju få den lilla skvätt som är kvar hos oss och se hur det blir. :)



Jo, jag vet.. Jacob sa det till mig när jag frågade honom.. Hahaha! Vi får väl se... till Påsken kommer vi väl till Malå.

2010-02-23 @ 16:16:21
URL: http://fireinthehole.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0