Gudförbannat

Idag har jag protest/deppat legat i sängen. Jag blev så lessen när jag ringde till vetrinären imorse. Toffia har tydligen lagt ner, och han tar 300kr för att söva och raka katten. Eller blev inte så ledsen då utan då ringde jag till Djurkliniken. Va upptaget i 45 min innan jag fick tag på dom. Då sa hon "450-700 kr att raka."

Så hon kunde inte ge mig ett exakt pris heller. Då blev jag ledsen eftersom jag för en gångs skull hade planerat att raka han och jag hade råd. Med min fjuttiga inkomst så har man knappt råd med nåt, och jag måste ju vara beredd med minst 700:-....

Efter det har jag legat hela dagen, sovit ett tag, varit vaken, sovit, varit vaken... Det är en ond spiral det här! Utan jobb får man inte pengar, och utan pengar kan man inte köpa en bil och utan bil får du inte jobb!
Eller visst, nog kan man få men det underlättar MASSOR att ha bil.. Tex så hade jag haft jobb i skrivande stund om jag haft bil, jag var bland dom mest kvalificerade till det jobbet..

Så va fan ska man göra.. Är gode sugen på att bara lägga mig i sängen igen men funderar på att hålla igång hela kvällen så jag kanske sover inatt ändå.

Vilket jävla liv man lever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0