Fyyyy fan

Det här förtjänar ett eget inlägg, för det va så hemskt.

Idag när jag och pappa käkat midda så skull ja diska kastrullerna. Pappa for iväg med traktorn för han skull slå nere på åkern. Då står jag och diskar i godan ro sen hör jag DONK i köksfönstret. Tittar bak och ser bara nånting fjäderbeklätt som flyger iväg och jag hinner tänka ÅNEJ ÅNEJ ÅNEJ.

Då flyg fågelfan in genom ytterdörren som stod öppen och in i köket. Jag i full panik ut ur köket skrikandes och smällde igen dörren. Jag lovar, jag ha aldrig vare så snabb som då. Hann aldrig ens se vars fågelfan for.

Så det va bara ringa pappa som fick vända om med traktorn.
Han kom hem igen och skull gå på fågeljakt. Jag låste in mig på toan. Väntade ett bra tag och tillslut säg pappa "Skämtar du med mig?". Han kunde inte hitta den i köket.

Då börja jag fundera. Har jag sett i syne? Har jag blive galen? Eftersom jag aldrig såg vars den landa.

Men jag gick aldrig ut från toan, pratade bara med dörren lite öppen. Tillslut så sa han "Nu ser jag den". Så han gick ut med den och den flög iväg. Tur va då det att pappa hitta åt den, annars hade jag aldrig mer gått in i köket. Pulsen min gick i 300 kan jag lova!


Till saken hör den att jag är jättejätterädd för fåglar. Nu snackar vi extrem fobi. Kan se dom på tv, men är rädd för uppstoppade, levande och döa fåglar. Dom som vare med mig i nån situation med en fågel vet att jag inte skojar iallafall, och det blir bara värre med åren.

Haha jag minns en gång när jag va med Jonte och Emanuel och nån mer nånstans i Burträsk och skull in i nån lada eller nått? Vi gick över en äng och det va nå skitkonstiga fåglar som gömde sig i gräset, och vi va på väg tillbaka till bilen från ladan och jag hör bara Jonte skrika "ÅSA SPRIIIIIING!". Så jag satte av jävlar :P Men jag vet inte om jag hade nån bakom mig eller nått, men otäckt va det iallafall.

Jävla skitfågel..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0