Jag blir störd

Haha jag tror att ja har tre ämnen på bloggen: jag hatar & allmänt & jag blir störd :P IALLAFALL så, jag blir störd på allt "rockabillyfolk" som dricker pistonhead bara för att burken ser ut som den gör. Nu menar jag inte att det är nått fel med det, men jag har drucke ölen själv och tycker inte att den är så speciell.. Men smaken är som baken :)

Sen kom ja att tänka på en sak som hände för flera år sen.
Det va medans man hade Lunarstorm, eller ja hade och hade för jag har min fortfarande men är då inte inne lika ofta på den, sen ska ju skiten läggas ner snart så :P

Men på ett tag på Lunar så hette jag buick__ sen bytte jag namn till Endast_Volvo. Då minns jag att de va nån som kommentera att jag inte kunde va nån typ av raggare för att jag tyckte om Volvo.

Då skrev jag tillbaka och undrade vafan ett namn på Lunar hade med det man känner närmast i hjärtat? Varför kan man inte va en raggare/rockabilly/rocker bara för att man råka heta nånting med Volvo på Lunar?

Va spelar det för roll vilket namn man ha på lunar, eller vilken musik man lyssnar på, eller vilka kläder man bär? Räknas inte det som man bär inombords? Kärleken till 50 talet, musiken och bilarna? Visst, jag älskar alla de tre ting, men samtidigt lyssnar jag på Lady Gaga och annan ny musik. Så jag kanske inte räknas till rocker för det? Jag kanske måste helt konvertera om och ha alla möbler/kläder/skor/bilar osv i samma stuk?

Bullshit.
Det som räknas är det som man har i hjärtat, vissa vill leva ut det mer än andra.
Så är det då för mig, och om nån annan inte håller med så säg det då!


Kommentarer
Postat av: isabelle

WORD!

2010-07-20 @ 08:22:03
Postat av: Elina

På ett sätt håller jag inte med och det är vad det gäller alla möjliga wannabees kan man väl kalla dem som ett år är punkare, sen hiphoppare och sen helt plötsligt är rockabilly för det är ju alla nuförtiden och jänkare är det bästa som finns men den enda dem känner till är cadillac och 50-talsstil är ju sååå snygt säger man och råsminkar sig och klär sig i lack och leopard - som om nån hade det på den tiden. Du fattar vad jag menar va ? När folk "är" och "älskar" nåt som dom egentligen inte vet ett skit om.

2010-07-20 @ 14:38:46
URL: http://blow.blogg.se/
Postat av: Elin

Raggare - Folk som älskar bilar, bilträffar och rock n' roll.

Rockabilly - Folk som lever för 50-talet. Inredning, klädstil och livsstil.



Så anser då jag :P Om man nu ska behöva sätta etiketter på folk :P Nog för att rockabilly också tycker om bilar men du förstår.. Rockabilly anser jag är lite "finare".. Far int runt och super hela tiden utan försöker leva mer som dom gjorde på 50-talet :)

2010-07-20 @ 15:18:06
URL: http://poorlittlefool.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Meneeeeh, rockabilly ä ju int en livsstil det är en musikgenre :P

2010-07-20 @ 16:03:49
Postat av: Åsa

Elin: jo jag förstår men ja orkar inte sätta in nån i en kategori för sånt där kan man diskutera i flera timmar :P



Tycker bara de är så sjukt att bara för att man het nått på Lunar så kan man inte va tex raggare haha :P

2010-07-20 @ 16:48:38
URL: http://enkoppsprit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0