Sådärja

Nu har jag vilat (läs: sovit) ett tag och ätit midda. Visst är det jobbigt att om man är jätte bajsnödig innan man äter, så äter man sig mätt sen går man på toa, vips så är man hungrig igen! Visst är det konstigt??

Men jag kan ju berätta om min spännande dag, det händer ju inte ofta nått extraodinärt men idag var det verkligen det! Har nästan aldrig kört med traktor och släp tidigare, och definitivt inte i stan men jävlar, jag va kung :)

Blev sen imorse, pappa skulle skruva fast en backspegel som tog hundra år kändes det som. Tillslut satte jag av mot stan, nervös. Hälsade på Isabelle efter vägen :) Det roliga är att hon skriver ibland när hon åker förbi och vill att jag ska ut och vinka men jag har missat det varje gång hittils, men idag blev de rent två gånger :D

Så jag kom till stan iallafall och styrde mot kyrkan där. Hade ingen aning om vars jag skulle ställa mig då jag väl kom fram, men jag såg en annan traktor så ställde mig fint där brevid och väntade på folket... som aldrig kom! (klassen skulle sätta fast ballonger osv innan kyrkan).

Min hjälpreda Johnny va också sen och jag va stressad över att klassen skulle komma och vilja smycka vagnen, men jag kan inte lyfta ner lemmarna bak själv.. Men ja, Johnny kom men ingen klass. Så jag körde den fattigaste vagnen idag. Va bara nå björkris, sen satt vi upp lakanen dom hade skrivit på (som ja inte tro va klara). Dom hade ju kunnat ge oss ballonger och sånt innan dom gick in, men men, dom verka nöjda ändå. Va ju inte mitt fel iallafall :P

Satt och vänta i hundra år tills studenten va över och folket kom. Jag va nog sist iväg då vi väntade på folk ganska länge men det gjorde då inget. Så satte av in mot stan, va kaos i centrum då rödljusen inte funkade. Stackars bussar, dom blev nog rejält sena!

Blev nått varv runt stan och sen in på torget, det jag fruktade mest. Men det gick faktiskt bra, men hur vet jag inte. Hade noll koll på vagn när jag körde in men ingen/inget dog ju så.. :) Stod i kö och vänta på att få släppa av folket men tillslut fick alla som åkte vagn gå av så traktorerna fick fara.

Då for jag och släppte av Johnny efter Skelleftehamnsleden och fan, då kändes det bra! Jag kände mig säker på min körning och jag kände mig jävlar bäst. Vågade köra mycke mycke fortare än vad jag gjorde tidigare så jag va och skumpa runt. Sen blev jag omkörd av Isabelle haha :P

Tillslut kom jag hem iallafall, dock utan pengar så jag hoppas verkligen jag får dom i helgen annars..

Slutsats: Jag är king of the road! Har presterat kanon idag, traktor är riktigt kul :) Och att det alltid finns idioter som vägrar ligga bakom en och pressar sig förbi med minsta lilla marginal. Fuck you, säger jag bara. Jag lämnar alltid plats åt traktorer och lastbilar och dylikt som behöver lite plats, men men..
Toppfart: farliga 31,7 km/h (nedförsbacke hähä)

Sådär, då vet ni hur min dag ha vare! Ikväll ska jag hämta min bror i stan, sen imorrn ska vi nog och kika på en bil :) Pappa börja babbla om en bil för 15 000 men jag sa att jag vill ju kunna betala tillbaka nångång också, så max 10 får den kosta.

Adjö!


Kommentarer
Postat av: Miia

Hejja va duktig du va!!!! Stod å såg när du for med traktorn från kyrkan.... Såg bra ut då!!!! Traktoråsa rockar fett!!!!

Kram

2010-06-11 @ 19:45:31
Postat av: Åsa

haha taaaack :)

2010-06-11 @ 20:13:35
URL: http://enkoppsprit.blogg.se/
Postat av: Mia

köp min nissaan för 8 tusen :)!!

2010-06-13 @ 21:09:18
URL: http://ahlqvistarns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0