Ja det är fredakväll och dans i folkets park

Men jag ska inte he mig ut, jag ska nog vara hemma. Är så trött sen igår och sen är det nog bara slumpen kvar i tanken :P Jag hade faktiskt tänkt läsa en bok, eller en pocket rättare sagt. Nu undrar ni om jag har blivit galen. Nej, jag har bara blive gammal!

Det är en biografi om Jerry Lee Lewis. Fattar inte så mycket än. Det finns ett rätt roligt stycke om hans släkt, hans mamma och pappa, när dom bosatte sig vars det nu var, så på den tiden va det ju vanligt att typ hela släkten följde med. Så här står det:

Lee Calhoun (som Jerry Lee Lewis är döpt efter), som redan började tappa räkningen på alla ingifta släktingar som hade slagit sig ner på hans jord, blev tvungen att ta ett steg tillbaka och tänka en stund på dessa tillskott. Willie Harry Swaggart hade gift sig med Elmos syster. Nu hade Willie Harrys son, Willie Leon, gift sig med Elmos hustrus syster, som var Willie Harrys svägerska och Willie Leons moster. Jag tror fan i mig, tänkte Lee Calhoun, att det gör Elmos systerson och svåger till en och samma person. Sedan tänkte Lee att Willie Harry och Willie Leon på nått jäkla sätt hade lyckats göra sig själva till varandras svågrar, eller kanske till farbror och brorson, istället för en far och en son, och att om Willie Leon och Minnie Bell fick ett barn så skulle Minnie Bell på något sätt inte bara vara barnets mor, utan också på något sätt vara deras moster, och att det mycket väl kunde sluta med att barnets farfar Willie Harry samtidigt var dess kusin, och att det arma barnet i slutänden kunde skatta sig lyckligt om det undgick att bli sin egen morbror, sängliggande farmor och sedan länge försvunna son.



Haha den som hänger med i den släkten gör det bra! Jag fattar då noll :P

Har sett Bodö Camping idag. Det får mig verkligen att sakna camping livet, har ju upplevt hela Sverige i husvagn. Har tillochmed varit på Bodö :P Det va där vi bytte husvagn och hela campingen trodde att vi va helt galna :)

Pappa fick ett bra erbjudande på en Kabe när vi bodde där men det var ont om tid så våran familj och Stigs familj toksprang med hela våran packning in i deras förtält, pappa drog iväg fort med vagnen, kom tillbaka med en ny, upp med förtält och bära tillbaka alla grejor :P
Det var tider det!


Precis som våran vi hade, men vi hade finare fälgar :)

Kommentarer
Postat av: Elina

Jag har läst den där boken och den ÄR bra, bara man läser sig förbi allt detdär babblet i början.. För som sagt, man fattar ingenting av alla sysslingar hit och dit.. Så man får riktigt anstränga sig ibland för att fatta vem det nu var han pratade om :p

2010-11-06 @ 08:47:39
URL: http://blow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0