Jag lovar och svär

att nu kan jag alla gupp mellan idrottsplatsen i Ostvik och garaget i Östanbäck.. Har åkt fram och tillbaka som en galning idag. Började redan imorse då jag fundera på vilken skopa jag skulle ta.. Kom fram till att långskopan skulle bli bäst, den må vara längre men är ändå smidigare där.

Så jag for iväg till gubben där. När jag kom fram har han redan planerat ut den lilla plätt jag skulle göra, sen kom han och fråga vars jag hade gruset..

Que? Grus?

Aja va bara vända om, och sen ville han att jag skulle byta skopa, tyckte inte jag men aja.. Han sa då inget igår om nått grus... Men jag kom igen med en skopa, sen blev det väl 3½ eller 4½ skopa till hämtat. Pinsamt att jag glömt hur många skopor jag körde dit men men.

Som sagt, blev många turer fram och tillbaka idag, va rätt less. Men jag lärde mig iaf vilka gupp man sakta in för så man int skulle flyga omkring som en vante i hytten, och vilka som gick bra.


Efter lunch satte jag, Dennis och Patrik ut en garagegrund. Letar kort på google men hittar inget bra exempel. Man ska iaf mäta hur man vill ha det, sen ska man sätta ut 4 preliminära pinnar som man tror är rätt bra. Efter det måst man mäta så det är rätt avstånd mellan pinnarna och även få till det så att det är samma avstånd på diagonalenerna också.

Så ska man ta ut höjder, sätta ner pinnar och spika brädor som hamnar i rätt höjd, nån mäter med ett instrument, så att man tillslut ska dra 4 snören så man vet vars kantbalkarna ska sitta då man ska gjuta grunden. Pch allt ska stämma tokbra. Vi hade 118,3 att mäta efter. Smådrygt me dom där 3mm

Är lite svårt att få ner det i ord :P


Jaha så hitta ja en bild men då går det inte ladda upp bilder. Bajs, skiter i det här då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0