Den svaga punkten

Mjo inte är det kul när man måste visa att man har en väldigt svag punkt. För mig är det såklart matten. Idag har vi haft geologi och sen bergteknik. Då skulle vi räkna ut hur stor bärighet berget hade eller hur man nu ska förklara och det bara isa till i hela kroppen när vi skulle räkna.

För det första så va vi en större grupp idag så vi va nästan 25 pers och det funkar inte för mig. Jag måste ha en liten grupp. Sen direkt han förklarat så sätter alla igång och räknar, själv sitter jag där som ett frågetecken. Blir stressad och fattar inte, sen hör man nån säga svaret så klottrar ner det på pappret utan att igentligen fatta. Sen har jag nästan kanske börjat förstå en sak, jaha då hoppar man vidare till nästa skitfort.

Det skulle vara intressant att göra en utredning för dyskalky, alltså motsvarigheten till dyslexi, eller om man bara är puckad helt enkelt.

Nog fattar jag också om jag får sitta med nån som kan förklara. Erling min lärare på maskinförare va bra på det sättet när jag sa åt han i enrum att jag fattar faan inte.

Men det ska väl lösa sig den här gången också hoppas jag, så länge jag inte behöver stå framme på tavlan och räkna ut. Då dör jag hellre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0