Underskatta aldrig en gotlänning...

Ja kan nästan slå vad om att de va samma gottlänning som ja prata me idag som när ja ringde och sökte studielån haha! Nåja ja är iallafall skitless på att CSN ska bara va konstigt.

För att göra en lång historia kort så har jag iaf sökt studiebidrag + lån för ett halvår då ja inte visste hur länge ja skulle gå skola när ja väl sökte, sen när ja fick veta datum så va ja in och ändra det. Trots de så har de stått att ja ska få utbetalningar fram till juni..

Jaha så då ringde ja in för 58458 gången den 19:e och fråga va som stod på. Då sa hon som prata me mig att jag måste få min första utbetalning för att allt ska synas på internet och bli som de ska.. Jaha då fick ja ju pengar den 20:e men inge ändras... Inte idag heller så då fick ja ringa in IGEN...

Då berättar killen jag kommer till först att ingen har haft hand om mitt ärende så då kopplas ja vidare till en handläggare och står i kö i 87 år. Då va de gottlänningen som svara och de visar sig att ja "fallit mellan stolarna" typ. Han visste som int varför inget ändrats men nu skulle han fixa de imorrn...

Så i övermorron skulle ja kunna logga in och allt skulle stämma, då är de alltså upp till bevis annars ska ja tamefan strypa nån! Blir pengar på sparkontot direkt, har slösat tillräckligt nu. Har några saker ja måste köpa som är nödvändigt, typ linnen och skit.. Måste ju ha lite sparat då uppkörningen kosta miljarder och man kan ju alltid kugga...

Nu ska ja fara på affärn och köpa nå gott, nu är ja less!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0