Fuck

Tanken slog mig just att min skolgång va ändå rätt värdelös. Ja vet inte ens när 2:a världskriget va, eller ja de finns en hel del allmäna grejor som ja inte vet. Men en sak de vet ja, och de är när kvinnor fick rösträtt i Sverige och de va 1921. Vet de endast för att mormor va född då :P

Min kusin, alltså min mormors barnbarn då också på den sidan, va me i Jeopardy för flera år sen. Jag minns att den frågan va den där sista frågan som dom får och han kunde inte den. Skrattade lite för mig själv då eftersom ja är de svarta fåret i släkten med nästan IG i matte och många andra ämnen.

Ja menar inte att folk som är duktig i skolan är sämre, men så ligger de till i min släkt. På mammas sida så är alla väldigt bra skolade, inklusive min bror. På pappas sida så är de väl ungefär samma sak. Ingen annan har då tappa körkortet iallafall :P Visserligen finns de väl mycke som ja inte vet, som dom har gjort, men ja tror ändå att ja tar första platsen som svarta fåret.

Men men, min släkt är ändå bäst :)

Får se om ja kanske drar upp till Lule på torsdag. Inget är spikat men skulle va skönt me ett miljöombyte en stund. Fick just pengar på kontot men dom går till böter. Tänk va mycke kul ja kunde haft för 4000:- istället för att de ska gå till polisens fika! ;)

Ja är inte bitter, bara lite :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0