Balls

Känns som att ja gjort en massa idag fast ändå inte. Såg klart Social Network inatt, blev lite förvånad över slutet :S Vaknade vid 10, fick cp dåligt samvete för att ja inte hjälpt pappa med att stalpa ved men va fan ska man göra om gubben inte ens frågar om hjälp :S Men då kompensera ja upp de ikväll me att köra in ved själv.

De är så jävla drygt för ja måste pussla för att ja ska kunna öppna mitt fönster i sommar. Pappa tyckte att våran altan skulle bli bättre att förvara ved på, är int direkt som att vi använd den så ofta och ja håller me. Är väl bara smälla upp ett bord vars som helst, vi har ju lite gård att välja på :P

Sen smällde ja ihop en banankaka som är i ugn just nu. De minns ja att min mamma brukade göra när jag va yngre och hon va friskare. Så fort bananerna blev dålig ja då kom de en kaka. Synd att hon förmodligen inte minns de nu.. :(

Sen blev ja sugen på att fortsätta men ingredienserna har sinat, måste vänta till helgen. Vill göra morotskaka, tosca kaka, snoddas och kubbar.
Kubbar är nått som min mormor ALLTID gjorde. Visst bakade hon mycke men just kubbar är nåt som ja verkligen associerar med henne. När hon dog så tog min kusin med sig hennes stora kubb burk till deras hus (en gammal stor skola) i södra Sverige.

Fick höra av min moster i höstas att dom sista kubbarna som mormor gjorde dom finns kvar i burken, hon kan inte slänga dom. Tycker de är fint, skulle inte ja heller kunna göra...

Åter till att se lite Glee..
Föresten så heter de SNODDAS kaka å inge jävla kärleksmums eller va fan nu folk får för sig!


Kommentarer
Postat av: Mia

ja att de heter snoddas! jag blir fan rassan på folk som säger annat :P !!

Tosca kaka är guuld <3!

2011-03-15 @ 12:15:17
URL: http://ahlqvistarns.blogg.se/
Postat av: Elina

Moccarutor heter dem ju !! :D

2011-03-15 @ 13:30:42
URL: http://blow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0