1000 meter under jord

Idag har vart både bra och dålig. Kan väl börja med det på plus sidan bara för att.

PLUS

- Vart över 1000 meter under jord, kände ingen panik alls
- Åkt hiss 800 meter under jord. Konstig upplevelse, men kul att ha prövat
- Fått lära sig om processen för att framställa koppar, zink, guld, silver osv
- Skrattat
- Slutat tidigt

Jaha då va de den andra sidan då...

MINUS
- Sömn: 3 timmar. Ville dö när jag skulle fara
- Halkigt före och dumma jävla muppar som inte kan blända av efter Boliden vägen. Hade oturen att hamna först i en karavan också så jag fick ta skiten. Gjorde ont i ögat
- Säkert norrbottningar som bländar. Dom kan inte blända av, dom vet inte när var eller hur. True story!
- Mupp väder. Vars är snön? Min bil är inte ultimat för gegg väder, tänker mest på torkarna och att spolarvätskan far på taket...
- Mens
- Svett
- Menssvett (ha ha)


Jag hade verkligen valt vilken annan dag som helst än den här för att göra det vi hade på schemat idag för jag va sååå okoncentrerad. Hade dessutom långkalsonger m.m, klädd för varga vinter, och alla som vart i en gruva vet ju att man måste ha på sig overall och massa skit. Svettats som en idiot. Plus mens på de då. Ville dö. Det va då skönt att få komma hem tidigt.

Till råga på allt så det sista vi gjorde på studiebesöket i Renströmsgruvan var att kolla på betongsprutan som kör betong i taket (för att det inte ska falla sten i huvet så man blir pucko höhö), då visar det sig att killen som sitter i hytten är ett gammalt one night stand från när jag va 18. Pinsamt. Där stod jag, i ful overall, brillor, hjälm, full i menssvettfett. Förhoppningsvis så såg han mig inte, jag försökte gömma mig. Har en fortsättning på historian också, men den kanske ni inte får höra ;)

Men ska väl inte klaga, är ju detta jag ska jobba med. Fast nästa gång blir det inga långkalsonger under ytterkläderna, och tur att mitt one night stand jobbar i en annan gruva haha!! ;P

Kommentarer
Postat av: Elina

Ja men bra då är jag ju inte ensam åtmintone ! Haha man känner sig ju lite efterbliven som inte fattar att tiden och åren går bara det att man själv verkar stå jävligt still ! :p

2011-11-29 @ 17:52:52
URL: http://blow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0