Förmåner och vansinne

Har vart en både bra och dålig dag. Kan väl ta det bra först. Fyfan vilka fina förmåner man har. Tandvård till en stor kostnad, gratis receptbelagda läkemedel, friskvård osv osv. Kan inte bli mycke bättre kan ja lova! Ska dessutom gå med i IF Metall, då man får en jävla massa försäkringar på köpet. Bäst för mig just nu är väl drulle och när jag väl flyttar (förhoppningsvis i sommar) så ingår hemförsäkring så om jag nu skulle lyckas paja en nyköpt tv eller nå så löser det sig. Skulle jag dessutom träffa nån så kan den också bli försäkrad, få gratis läkemedel osv.

Sen bonusar, två olika fast dom fattade jag inte så mycket av. Såg just att dom har avtal med Friskvårdskompaniet så de blir ju kanon, då kan jag träna med Bella :) Dock får det vänta tills jag får nån riktig lön, får bara 3 dagar lön i december.. Yeey haha. Men men, har rätt till semester nästa år, ungefär 5 veckor. De är också najs! Men kommer nog inte behöva ta ut allt, är ju lix ledig varannan vecka hur som helst :P


Till de dåliga då?
Började dagen med en vansinnesfärd till Boliden eftersom min torkare pajade helt så kunde inte köra den under hela resan. Ball i de här grisvädret! Sista biten va fan me livet som insats, såg ingenting när jag mötte bilar.

Sen resan hem... Fick först lokalisera mig inne i Boliden för att hitta nånstans att köpa el/silver tejp. Efter många om och men fick jag betala 40 spänn för en jävla rulla, behövde ytterst lite tejp för att tejpa ihop torkaren..

Satte av mot stan och nått jävla ärkemongo låg baki mig och blända mig hur mycke som helst me sina jävla helljus! Blev tamefan vansinnig, låt jävligt nära mig och bländade inte av föränn mötande bilar hade passerat mig. Gick ner på 60 för att få idioten att köra om, som den/det då inte gjorde.

Tillslut brast de och jag blev jävlart galen, tvär gira in på en P ficka så mongot fick köra om sen la jag mig baki den med alla mina ljus på. Kunde ju inte ge igen precis på samma sätt för jag ville ju inte blända andra, men nog fan fick han smaka. Jag tänkte att jag dör hellre än att låta den här idioten få igen!! Vet inte om de va nå djur på vägen, verkade som att mötande bilar försökte varna för nått. Såg iaf ingenting efter vägen.

In på Jula och köpa ett nytt torkarblad, så fick väl lägga ut en 90 spänn på att bara få mig hem. Plus bensin då. Kanske inte så stora summor, men när man har nästan inget på kontot och första riktiga lön kommer 15 Januari, ja då kan de faktiskt suga.


Oj va mycke babbel de blev idag haha. Får räcka nu. Nu har jag skrivit av mig :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0