Home is where my heart is

Ja vi överlevde resan ner till Dannebro, både jag och Robin, lasten och lastbilen. Men va något slut och trött när ja kom hem igår så ja somnade strax efter 19 och sov nästan 14 timmar. Fast är fortfarande trött men de blir ju så :P

Men men de va iallafall de skummaste stället att he en gruva på. Tur att ja hade me mig kameran, har inte kort på själv gruvan men en del hus brevid. De va världens mysigaste lilla samhälle och husen måste ju ha en hel del år på nacken sen bara tjoff, en gruva mitt i allt.


Så här såg många av husen ut


Just till vänster om dom här små söta husen låg gruvan. Undra va husen
ha vare till


Storjävla kåk

Synd att ja inte hade kort på de fina klocktornet i trä som låg jävlar mitt i gruv smeten. Men men de är väl så man måste göra :P


Sen rekomendera jag INTE att äta på Hakke Gård strax norr om Gävle. Fyfan de mest ovärda och vidrigaste ja ätit. Beställde en hamburger tallrik, då kostade de extra me ost men de tyckte ja väl att ja va värd. Då kom de ut en tallrik me pommes, sen en hamburgare och bröd. Alltså inget på hamburgaren förutom osten. Brödet va bränt och hamburgaren smakade inte ett skit. Dessutom blev ja jätterisig i magen och Robin också efter vi ätit så nej, de gör ja aldrig om.

Pappa rekomenderade däremot Tönnebro, så om de blir en resa söderöver igen så blir de matpaus där isåfall.
Får väl se om de blir nå fest ikväll annars blir de nog skönt att bara ta de lungt.
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: mia

hakkegård är vidrigt! min mat var möglig när jag åt där, den fick dom allt igen!! Tönnebro är därimot väldigt bra :D

2011-10-01 @ 18:28:40
URL: http://ahlqvistarns.blogg.se/
Postat av: Elina

Säkert är dem där små husen gamla arbetarbostäder och det stora typ disponentvillan :p Ser mysigt ut iaf !

2011-10-01 @ 18:47:17
URL: http://blow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0