Dagisfasoner

Detta är inte unikt för min arbetsplats men visst är det konstigt när vuxna människor beter sig som barn. Nu är det två saker som jag stört mig extra mycket på. Förra arbetsveckan så bjöds det ju på smörgåstårta men jag förstår inte vem som inte kan diska sina jävla tallrik själv?!

Det va proppfullt i diskhon av tallrikar och bestick. Hur jävla svårt kan de va?

Nummer två är att en kvinna som jobbar i Renströmsgruvan gör matlådor till dom och har nu börjat göra till oss i Kankberg också. Då finns det en frys med matlådor och en skrin med pengar. En matlåda kostar 30 pix och det är inte alls farligt för maten ser då väldigt god ut och prisvärd.

Men nu efter en månad så kom det upp en lapp att det saknades 136 kronor i kassan, så blir det inte skärpning på det så slutar hon ju med lådorna och det förlorar alla på. Tycker det känns bra att det finns mat om man skulle ha bråttom eller glömma. Man kan ju hoppas att det bara va någon som är glömsk och inte snål...

Vafan vem jobbar åt Boliden och har inte råd med 30 kronor till en matlåda...?
Jag är bland dom yngsta på hela stället och det skulle aldrig falla mig in att göra nått av ovanstående. Men som sagt, är inte unikt för just oss men visst fan blir man less på dagisfasoner.


Kommentarer
Postat av: Elina

Håller meeed ! Nu är jag kanske lite väl mycket av ett kontrollfreak men jag blir så förbannad när det finns oskrivna regler eller skrivna för den delen som att man på ett jobb plockar undan efter sig, lämnar saker på sin plats i samma skick som när man tog dem, inte lämnar bilar med tom tank till nästa person osv osv. Men tydligen tror endel att deras Mamma faktiskt jobbar där ;p

2012-02-08 @ 18:32:54
URL: http://blow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0