Hujedamig

Fifan förmidda är ingenting för mig :P Älskar eftermidda punkt slut! Tiden har stått still idag. Blev satt på att köra hjullastare för de fanns inge annat jobb så hade gruvbyggarna i korgen. Som vanligt så är traktorn nästan tom på diesel när jag ska ha den. Blir irriterad på sånt! Vafan som jag har blive lärd så lämnar man maskinen som man själv vill ha den....

Vilket resulterade i att jag fick köra hela vägen upp till verkstan eftersom vi inte kan tanka under jord. Va gode nervös, ja har inte ens kört personbil upp än. Efter många om och men kom jag upp iallafall men då skulle jag ju ner igen... Å då hade malmbilarna börjat köra igen...

De går ju inte mötas i våran gruva, så den som har närmast till att kunna svänga in i nån ficka får köra in där eller backa tillbaka och naturligtvis så fattar man ju att man ska försöka hålla sig ur spår när malmbilarna är på väg upp med last, och enda sättet att få veta vars dom håller hus är ju att lyssna på kommunicken.

Då säger dom typ "bergbil på väg upp 150", så då vet man att dom är på 150 meter under jord på väg upp, men då ska man ju veta vars man själv är haha! Har ej så stor koll än. Kommer bli skitbra när verkstan, tankstation, förråd, matsal osv är klart under jord.




Meeen ja kanske ska tillägga att ja börjar bli lite mer varm i kläderna nu med att köra traktor och veta lite mer hur logistiken funkar. Dom va då jättebra dom som ja jobba me idag och roliga :) Sen är de kul att folk säger tack när man flyttar storarslet på traktorn från rampen så att folk kan köra om och slipper ligga baki mig som inte kan köra mer än 7km/h ibland :)

DJP - Dyng jävla pall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0