edoigh9oer

Jag satt och funderade på det här idag med vargattacken och visst det är tråkigt det som hänt helt klart, men jag tycker att alla som ger sig in en hägn med vargar borde vara medveten om att det igentligen är vilda djur och veta vad man ger sig in på. Nu va ju dessa vargar födda på parken som jag förstått och uppvuxen med människor men ändå, jag tycker att det är konstigt att dom inte var minst två när man ska gå in.

Även om dom vuxit upp med människor så har dom ju sina instinkter kvar. Jag har läst lite här och var att nu borde vargen utrotas helt från Sverige. Varför?



"Vargattacker i Skandinavien med dödlig utgång mot människor har antagits vara osannolika, så länge det finns gott om vilt i skogarna och vargar som börjar röra sig nära bebyggelsen relativt snabbt blir skjutna.[33]

En vårdare som blev dödad den 17 juni 2012 av vargar i fångenskap på Kolmårdens djurpark. Det är det enda fallet i Sverige i modern tid." Vi måste tillbaka till 1821 för senaste dokumenterade attacken.

 

Nu ska jag inte påstå att jag är jätteinsatt i det här med vargar, men JAG tror att tama hundar som är husdjur dödar fler människor än vargen. Men det är bara min åsikt som sagt.


Kommentarer
Postat av: mia

tycker oxå att det är jävligt konstigt att det bara är 1 person som går in till vargarna, borde vara minst 2! Ok att en av dem går in, men då borde det finnas någon fler utanför som håller koll på vad som händer och sker..det är inga gosedjur dom har att göra med, även om det är uppvuxna med människor så har dom precis som du säger sina instinkter kvar.

sån pass fakta borde djurvårdarna veta oxå.

2012-06-20 @ 23:37:40
URL: http://ahlqvistarns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0