Solkraft

Ikväll när jag såg dokumentären om Solkraft så insåg jag att det är det viktigaste våran kommun har. Inte för att min mamma är där, som dessutom va med på tv med Johanna :) Utan för att det är så stort och så viktigt. Jag frågade mammas assistent Mariia "Har inte alla kommuner det här?". Näe så är det inte. Jag visste inte hur stort det var innan jag sett denna dokumentär.


Jag håller fortfarande fast vid att det här är det viktigaste vi har i kommun, viktigare än Boliden, Skekraft eller Skellefteå Aik. Det här är det bästa vi kan göra för människor i alla situationer, så att dom också får känna sig behövda. Detta är något alla kommuner bör lära sig av, och alla borde se det på SVT play.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0