Stulet

Haha min bror uppdaterade sin blogg i veckan, va tvungen stjäla en bild och lite text. Han har alltså vart ute och kört fordon i Afghanistan.


Notera dock skylten på bild 16 ifall ni kan läsa denna. Detta är typiskt Afghanistan, pilarna i rondellskylten visar vänstertrafik medans dom har högertrafik.


"När det är mörkt så blir trafiken ännu värre för på något sätt har människor här fått för sej att köra med släckt belysning när det är mörkt ute. Om det är för att spara lampor eller något annat vet jag inte.
Ifall dom inte kör släckt så använder man istället helljus över tiden utan att blända av.

Något jag märkte under dagen var att jag tyckte mej se flera civila polisbilar med blåljus och frågade en av dom rutinerade soldaterna som åkte med oss ifall polisen ofta har civila bilar vilket är bra för oss att veta.
Svaret blev då att den gemene afghanen har kommit på att polisen har blåljus och kan då tränga sej fram i trafiken, ifall jag också monterar blåljus kan jag också tränga mej och just detta fenomen blev väldigt tydligt när det blev mörkt. Detta medför att var 4:e bil i landet har blåljus och det är väldigt svårt att skilja på äkta och falska blåljus när det är mörkt ute!"


Haha roligt att läsa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0